Sunday

http://www.emocutez.com#WORDLESS SUNDAY

Sumber : Facebook
Subhanallah.
He is so adorable!!!!!!!
May Allah bless you dear :)


THANKS.HAVE A NICE DAY. =)

Monday

http://www.emocutez.comDon't complain!

Sumber : Facebook


Dari Abu Hurairah r.a., katanya: “Rasulullah s.a.w. itu tidak pernah mencela sama sekali pada sesuatu makanan. Jikalau Baginda s.a.w. ingin pada makanan itu Baginda s.a.w. pun memakannya dan jikalau tidak menyukainya, maka Baginda s.a.w tinggalkan – tanpa mengucapkan celaan padanya.” (Muttafaq ‘alaih)

Kalau tak suka, senyap. Jangan mencela makanan itu.  

PEACE! :)

#PRAYFORGAZA


THANKS.HAVE A NICE DAY. =)

Sunday

http://www.emocutez.comTakmil wa istikmal

Apa khabar orang kampung?? :)
Last post was masa bulan ramadhan. Sesungguhnya tak tahu apa yang busy sangat. Plus rasa malas nak blogging.
No worries sebab no one cares kan?  *rolling eyes* haha

Takmil wa istikmal. Saling melengkapi.
Melengkapi untuk siapa, apa dan kenapa?
Maaf, ini bukan masuk bab jodoh lagi. Kalau bab jodoh mungkin untuk entry beberapa tahun lagi haha :P

Saling melengkapi dalam konteks berukhuwah.
*Layan lagu Sahabat Sejati by UNIC* -----> nak ambil mood buat entry :))


Credit to : Ain Amanie. Thanks syg :)

Ukhuwah itu sangat indah andai Dia menjadi asbab. Apa-apa sahaja menjadi indah kalau kita letak Dia sebagai matlamat. Berpegang pada apa yang membawa kita kepadaNya adalah sangat indah :')
Nilai ukhuwah tak dapat di beli dengan wang ringgit. Hanya hati yang dapat memahami nilai ukhuwah yang sebenar.

Seorang sahabat ditemukan dengan sahabat yang lain adalah untuk saling melengkapi. Saling membantu di kala susah dan senang. Saling bersama membawa cinta demi keredhaanNya.

Honestly, aku bukanlah sahabat yang terbaik. Dan aku bersyukur sangat mendapat sahabat yang dapat melayan perangai gila gila, emosi tak stabil aku ni yang entah apa apa. Tak kira masa dan tempat. You know who you are :)

Ingat senang ka nak dapat orang yang sanggup layan perangai buruk kita yang melebihi perangai baik.
Kadang-kadang bila bersendirian, aku muhasabah diri balik. *bagi aku,best time untuk muhasabah diri adalah bila waktu kita alone dan sebelum tidur*
Betapa banyak nikmat yang Allah bagi dekat kita dan tanpa kita sedar salah satu nikmat tu adalah sahabat, kawan, teman, or whatever, you just name it. Maksudnya sama, orang yang selalu ada untuk kita.

Manusia memang tak sempurna sebab tu Allah ciptakan manusia ni berpasangan. Ehh silap masuk channel pulak >.<

Hargai sahabat yang ada dengan kita sekarang. Ya, aku sangat hargai. Terima kasih yang tidak terhingga aku ucapkan. Maafkan diri ini kerana tidak dapat menjadi sahabat yang baik untuk kalian. InsyaAllah aku cuba perbaiki kelemahan diri. Errkk skemanya bunyi. Seram pulak =.=

Sahabat, tolong jangan jemu untuk mengajak aku berbuat kebaikan. Aku takut hanyut ke jalan yang salah lagi. Tidak kira siapa pun anda, tegurlah bila aku membuat sesuatu yang kalian rasa tidak elok. Tegur dengan cara berhikmah, InsyaAllah hati ini dapat menerima. I'm not a good person. I'm striving to be a better person. Semoga Allah permudahkan.

Mari kita sama-sama melengkapi antara satu sama lain demi cinta kepadaNya. Siapa yang tak sayang sahabat sendiri? Kalau sayang, Ayuh!! Jangan biar sahabat kita terbuai dengan keseronokan dunia tanpa menyedari hari perhitungan semakin dekat. Jangan biarkan kita dipersoalkan di sana nanti. Jangan sampai bila mana kaki kanan kita sudah melangkah masuk ke syurga, kaki kiri ditarik oleh sahabat kita yang berada di dalam neraka dan berkata "Kenapa kau tak pernah tegur aku di dunia dulu? kenapa kau tak pernah ajak aku buat kebaikan? Kenapa kau biarkan aku hanyut dengan keseronokan dunia? Kenapa?" Dan akhirnya di mana tempat kita yang selayaknya?

Entry kali ni memang di tujukan untuk kawan-kawan sekalian sama ada yang kenal aku di alam nyata ataupun  alam maya, terutama mereka yang selalu bagi peringatan di twitter. Sungguh bila aku sign in twitter aku rasa macam berada dalam majlis ilmu. Tahu tak kenapa? Sebab mostly tweet ilmiah, Alhamdulillah. Di alam maya ni pun, kita kena pandai pilih siapa untuk kita berkawan. Macam ayat dalam karangan sekolah menengah dulu, pengaruh rakan sebaya sangat memberi kesan yang mendalam dalam diri seseorang. Kan? *tolong jangan cakap yang hampa tak pernah buat ayat ni* :p
Kalau kita follow orang yang selalu memberi nasihat kepada kita , maka wangian nasihat itu InsyaAllah akan sentiasa mengiringi kita :) Maka, fikirkanlah yang mana terbaik untuk diri masing-masing. Kita dah cukup matang untuk berfikir.

Doaku buatmu sahabat :)


Ameen. Doa ini aku tujukan untuk semua yang mengenal diri ini. Aku sayang kawan-kawan aku. Tapi kadang-kadang I don't know how to express. Haha. Nak bagi hadiah selalu, aku pun tak kerja lagi. Pitih dop cukup :P Dengan berdoa adalah cara paling mudah dan berkesan, right? Doa yang baik-baik untuk kawan kita :)
Antara mereka yang dirinduiii......
Smkay F5 08
Fasi dan adik Rumah gemilang :')


H2 KMPK 2010/2011


Smkay batch 04/08



Akhowat #TeamHijrah Terengganu :)
 Yang lain, walaupun takda gambar di sini, gambar kalian tersemat di hati . Cewahh kasi cair sikitt :p



Sampai sini saja. Moga bertemu lagi, InsyaAllah.
Uhibbukum fillah

#PRAYFORGAZA


THANKS.HAVE A NICE DAY. =)